Elővárosi közlekedés: háztartásfelvétel 13 településen
Jövő héttől kezdődően közel egy hónapon keresztül zajlik majd a háztartásfelvétel a „Kecskemét Megyei Jogú Város elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztése” projekt keretén belül. A kérdezőbiztosok 13 település háztartásainak egy részét keresik fel.
Mint ismeretes, Kecskemét Önkormányzata az elővárosi közlekedési rendszereinek fejlesztésére nyújtott be pályázatot, amely keretében egyebek között több közút,
vasútvonal fejlesztését, P+R parkolók kialakítását, intelligens közlekedési rendszerek
kialakítását tervezi. Első körben a Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) elkészítésére
nyert 401.875.000 forint uniós és hazai támogatást.
Az MT részeként megtörténik a háztartásokban való közlekedési szokások felmérése (háztartásfelvétel), amelyet a tanulmány készítői (az UTIBER-UVATERV Konzorcium) Kecskemét tágabb vonzáskörzetében végeztetnek el.
A háztartásfelvétel a következő települések háztartásainak egy részében történik:
Akasztó, Bócsa, Bugac, Csengőd, Fülöpháza, Kaskantyú, Kiskunmajsa, Kocsér, Kunadacs, Páhi, Soltszentimre, Tabdi, Tiszaug. A felmérés 2012. május 8-tól 2012. június 2-ig, keddi és szombati napokon zajlik.
A kérdezőbiztosok azonosító kitűzőt viselnek, a felvételi lapok fejléceiben szereplenek majd az UTIBER és az UVATERV logói.
A háztartásfelvétel háztartásonként mintegy 30-40 percet vesz igénybe. Magába foglalja a háztartás általános adatainak felvételét (létszám, koreloszlás, a háztartás gazdasági helyzetét felmérő indirekt kérdések pl.: gépjárművel való ellátottság). Ezt követően folytatódik a háztartásban élők utazási szokásait felmérő személyi kérdőívekkel. Amennyiben a kérdezőbiztos látogatásakor nem tartózkodik otthon elég fő a családból, úgy a kérdezőbiztosnak időpont egyeztetés után ismét fel kell keresnie az adott háztartást és befejezni a felvételt.
Az elővárosi közlekedés hatékony fejlesztésének egyik alapja a megfelelő és hiteles mintavétel. Ehhez elengedhetetlen a lakosság segítőkész közreműködése, amelyet ezúton is köszönünk.
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata