BEMUTATTÁK AZ ÚJ KECSKEMÉTI AUTÓBUSZ TELEPHELY KÉSZÜLŐ TERVEIT
Sajtótájékoztatót tartott ma a kecskeméti városházán dr. Zombor Gábor polgármester és Naszády Gábor, az Unitef ’83 Zrt. építész irodájának vezetője. Az eseményen bemutatták a jelentős uniós és hazai támogatással megvalósuló „Kecskemét Megyei Jogú Város intermodális pályaudvar és közösségi közlekedés fejlesztése – tervezés, engedélyezés” című, KÖZOP 5.5.0-09-11-2012-0007 azonosító számú projekt keretében épülő új autóbusz telephely látványterveit.
Dr Zombor Gábor elmondta: a telephely kialakítása céljából az önkormányzat által megvásárolt telek a Déli Iparterületen, a Georg Knorr utcában, az új Knorr üzem szomszédságában található. A telekvásárlást a város uniós forrásból finanszírozta. Jelenleg szintén 100 százalékos uniós forrásból zajlik a tervezés, amelyre az Unitef’83 Zrt-vel kötött szerződés az önkormányzat. A tervező eddig elkészítette a tanulmánytervet, a környezetvédelmi tervdokumentációt (amely beadásra került az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi Felügyelőséghez). Az engedélyezési tervdokumentációt a társaság február 13-án adja át az önkormányzat részére, azt követően szerzi be az engedélyeket és készíti el a kiviteli terveket. A telephely kivitelezésének becsült költsége: mintegy nettó 1 milliárd forint, a a tervek szerint a munkálatok még idén lezajlanak.
A polgármester beszámolt arról is, hogy az intermodális pályaudvar tervezésére kiírt eljárás is folyamatban van, a beadási határidő március 3. E projektelem esetében az ellátandó tervezési feladatok a Rákóczi út tengelyében elhelyezkedő Intermodális Csomóponton kívül kiterjednek egyebek között az új helyi közösségi közlekedési hálózati struktúra megtervezésére a meglévő menetrend felülvizsgálatával és a külső végponti végállomásokra engedélyes, kiviteli, kisajátítási, közmű tervek elkészítésére is. A tervezett fordulóhely, végállomások: Auchan, Károly Róbert körút (Margaréta Szociális Otthon) térsége, MBMH beruházás közvetlen közelében, Tesco, Knorr-Bremse új üzeme közvetlen közelében, Hetényegyháza.
A nyertes tervezőnek kell majd elkészítenie a P+R, illetve B+R kialakítására vonatkozó terveket, a jelenlegi Széchenyi-téri buszvégállomásra vonatkozó terveket, valamint az intelligens utastájékoztató rendszer kiépítésének biztosítását, továbbá a megállóhelyek szükség szerinti áttervezését és engedélyeztetését.
A sajtótájékoztatón Naszády Gábor a leendő új autóbusz telephely terveit mutatta be. Elhangzott: a tervezés elején a várost képviselő szakemberek által megfogalmazott program alapján a fenntarthatóság és a kedvező üzemeltetési költségek figyelembe vételével a tervező a telephelyen egyetlen épület elhelyezését javasolta. Az ingatlanon 54 db autóbusz üzemeltetésére méretezett telephely helyszükségleteinek biztosítása mellett mintegy 0,6 ha terület beépítetlen marad.
Az alapvető funkciókat szétválasztó telepítési elrendezés biztosítja a buszok tárolásához szükséges, az épület alapterületének többszörösét kitevő burkolt felület összefüggő elhelyezését, és szükség esetén lehetővé teszi a telep funkcionális átépítése nélküli bővíthetőségét, amelyet a kiszolgáló közmű műtárgyak telepítésénél is figyelembe vettek. A telephelyen egy üzemanyagtöltő is lesz 2 kút oszloppal, 4 fejjel, amelynek telepítése során a bővíthetőség szintén fontos szerepet kapott. Az épületet a telken belül a meglévő közművekkel kiszolgálható Kereskedő utcával határos oldalon helyezték el.
Az épület a funkcióknak megfelelően 2 részre bontható, így a szerkezeti kialakításuk is eltérő. Az üzemi funkciójú területek tartószerkezete előregyártott vasbeton pillérvázas, acél rácsostartós kialakítású. A tetőfödém a lehető legkisebb súlyú, de a tervek szerint a jelenlegi előírásoknál jobb hőszigetelő képességű, míg a csarnok hőszigetelt, könnyűszerkezetes réteges falszerkezettel határolt lesz. Az iroda épületrész, a huzamos emberi tartózkodás miatt monolit vasbeton pillérvázzal és alul, felül sík födémmel készül, kerámia kitöltő falazattal.
Letölthető dokumentumok: 5 4 3 2 1